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dossier /
feature :

Game Art on a Dematerialized Web
by Cindy Poremba
(in English)

entrevue
vidéo /
video interview :

Dominic LOPES
by Jim Andrews
(in English)

compte rendu/
book review :

A Philosophy of Computer Art
(Dominic LOPES)

by Jim Andrews
(in English)

perspective :
Art, Games, and Play
by Jim Andrews
(in English)

œuvre 1 /
work 1 :

game, game, game and again game
(Jason NELSON)

par Xavier Malbreil
(en français)

œuvre 2 /
work 2 :

Machinarium
(AMANITA DESIGN)

by Edward Picot
(in English)

œuvre 3 /
work 3 :

LA MOLLEINDUSTRIA
by David 'jhave' Johnston
(in English)

œuvre 4 /
work 4 :

Anita FONTAINE
by Rebecca Cannon
(in English)

œuvre 5 /
work 5 :

Persuasive Games
(Ian BOGOST et alii)

par Anne-Marie Boisvert
(en français)

Le Magazine électronique du CIAC est une publication en ligne et bilingue (français et anglais), qui couvre depuis 1997 tous les aspects de la cyberculture, de l'art et de la littérature dans leur relation à la technologie.

The CIAC's Electronic Magazine is an online and bilingual (French and English) publication, devoted since 1997 to cyberculture, art and literature in all their connections with new technologies.

Plusieurs théoriciens et artistes considèrent aujourd'hui les jeux vidéo comme une forme d'art. Le présent numéro examine plus particulièrement l'influence de ce mode de création et d'interaction sur les oeuvres conçues pour le net.

Many theoreticians and artists today consider video games as an artform. This issue examines more particularly the influence of this mode of creation and interaction on the works designed for the Net.

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Ce numéro du
Magazine électronique du CIAC
a été rendu possible en partie grâce à une subvention du :

This issue of the Ciac's Electronic Magazine has been made possible in part through a grant from:

 Le Conseil des Arts du Canada/
  The Canada Council for the Arts



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